TravelSource.nl Logo
Australië E-mail adres : info@erikvanroekel.nl
 Noord Amerika URL Homepage : http://www.erikvanroekel.nl
Zuid Amerika
Wereldreizen Reisverhalen : Aruba   Californië   Costa Rica   Florence-Italië   Florida

Deel 1 reisverslag Californië, Erik van Roekel. Travelsource.nl

California, Arizona & Nevada

Kaart van de Verenigde Staten

Van 30 april tot en met 22 mei hebben we een rondreis door het westen van Amerika gemaakt. Vanuit San Diego zijn we met een huurauto 3 weken op pad geweest en onder andere San Diego, Yoshua Tree, Grand Canyon, Bryce Canyon, Las Vegas, Yosemite, San Francisco, Alcatraz en LA bezocht.

Trucageopname in de Grand Canyon
Een route die vrijwel iedereen rijdt bij een eerste bezoek aan dit gedeelte van Amerika. Een mooie mix van fraaie natuurparken en enkele grote steden. Relaxt hebben we alles kunnen bekijken. Na thuiskomst in Nederland bleek ik het reisverslag te zijn kwijtgeraakt, dus heeft het wat langer geduurd voordat het geheel online stond. Maar het is nu dan ook compleet: onze ervaringen, foto’s, tips en links naar relevante sites tref je hier aan. Mocht je iets willen weten omdat je binnenkort dezelfde kant op gaat, stuur mij dan even een mailtje.

Kijk voor meer interessante links over California op:

• California.pagina.nl
  • Sandiego.pagina.nl

SAN DIEGO -> YOSHUA TREE -> HAVASU CITY

Palm Springs
    30 APRIL
    We komen rond 19.30 uur aan op San Diego airport. Een mooie aankomsttijd, we zijn moe van de reis en kunnen vrij snel het bed op zoeken en morgen uitgerust met de Amerikaanse tijd opstaan. Met een Alamo-busje worden we richting Alamo gebracht. De auto is gereserveerd, dus alles is snel geregeld. Het blijkt een spiksplinter nieuwe Dodge Grand Caravan te zijn met slechts 669 miles op de teller. Met behulp van een kaartje in de Lonely Planet vinden we ons hotel; Travelodge aan 1345 Tenth Avenue. We checken in, nemen bij Burger King een snelle hap en duiken moe het bed in.
    Overnacht in: Travelodge, San Diego
    Prijs double room: $40

Versierde Joshua Tree

1 MEI
    Rond 8 uur zijn we wakker. De vakantie kan nu echt beginnen ! We nemen een Amerikaans ontbijt in het Café Spicehouse aan de overkant van het hotel en bellen even met Nederland dat alles goed is. Ons hotel blijkt spotgoedkoop te zijn. We hadden een $5-kortingscoupon van internet geprint en we blijken er nu slechts $40 dollar verschuldigd te zijn voor een double room, een koopje.

We rijden via de Interstate richting Los Angeles en buigen vervolgens af richting Palm Springs. Daar zijn we rond het middaguur en besluiten even door de hoofdstraat te slenteren en een ijsje te pakken.

Mailboxes in Joshua Tree NP

Palm Springs heeft overigens een hoog cabrio en jetset gehalte. Hierna rijden we via Yoshua Tree National Park door naar Lake Havasu City. De Yoshua Tree’s zijn mooi en we maken wat foto’s tijdens de rit. Meteen wordt duidelijk dat we regelmatig moeten tanken. De tank is inmiddels voor ¾ leeg, we zitten in the middle of nowhere en hebben de afgelopen 2 uur geen benzinepomp gezien ! Gelukkig duikt op zo’n 30 minuten voor Lake Havasu City een pomp op. Wel een hopeloos verouderde benzinepomp; de creditcard moet telefonisch mondeling wordt gecheckt, maar goed weer hebben weer brandstof. We checken rond 19.30 uur in bij Ramada in Lake Havasu City om vervolgens bij Denny’s wat te eten.

Gereden: 356 miles
    Overnacht in: Ramada Lake Havasu City
    Prijs double room: $ 75

HAVASU CITY -> ROUTE 66 -> GRAND CANYON

“Historic route 66”
    2 MEI
    Klokslag 6.30 uur wakker, dus de dag maar meteen goed begonnen met een frisse duik in een vrij koud zwembad. De temperatuur went echter snel en prettige bijeenkomstigheid is het feit dat je dan ook meteen klaarwakker bent. Na een simpel ontbijtje vertrekken we rond 8.30 uur. Vandaag gaan we een stuk van de “Historic route 66” rijden en gezien de ervaringen van gisteren tanken we aan het begin van deze route in Kingman.  Een lang stuk van de “motherroad” is hier nog in perfecte staat en baant zich een weg door een klassiek cowboy- en indianenlandschap. Enorme stukken vlak land, met hier en daar cactussen en soms enkele kleine zandtornado’s. Kleine dorpjes met de bekende typische route 66 uitstraling. In Seligman maken we enkele leuke foto’s van een boevenwagen, een gevangenis, café.  Een straatje rechtstreeks uit de wild west tijd, waar bij je twijfelt of het niet gewoon voor de toerist is opgezet. Aan het einde van de middag komen we aan in Tusayan. Een plaats vrijwel geheel gericht rondom een bezoek aan de Grand Canyon; diverse hotels, enkele restaurants, een benzinepomp en een Imax-theater met een spectaculaire film over de Grand Canyon en dat alles aan de ingang van Grand Canyon NP. We informeren bij een hotel naar de prijs, omdat we hier minimaal 2 nachten willen verblijven is vergelijken wel zo slim. Uiteindelijk kiezen we voor Quality Inn een prima hotel voor $89 per nacht.

Seligman
    Aangezien we rond 17.00 uur reeds ingecheckt zijn en we zo’n beetje voor de ingang van Grand Canyon gaan we even het park in om een eerste blik te werpen op dit fraaie park. We kopen bij de ingang een National Park Pass voor $50. Deze pas biedt je een jaar lang gratis toegang tot alle nationale parken. Voor een normaal bezoek aan het park betaal je $20, dus met een bezoekje aan Bryce, Zion en Yosemite in het vooruitzicht, kopen we de Nationale Park Pas. Deze pas is overigens een pas voor één auto, onafhankelijk dus van het aantal passagiers. We rijden door naar het eerste uitzichtspunt Mather Point.

Toegangspoort naar de Grand Canyon NP
    Het is niet te beschrijven wat er door je heen gaat als je voor het eerst de Grand Canyon ziet. We kenden natuurlijk de foto’s van Grand Canyon uit boeken en websites, maar in het echt ervaar je het heel anders; Je voelt je klein en bent sprakeloos diep onder de indruk, als je beseft in hoeveel jaren dit fraaie stukje natuur moet zijn ontstaan.

Met de gedachte dat morgen een mooie dag gaat worden, aangezien we dan langs veel van de uitzichtspunten zullen gaan, rijden we even later terug naar het hotel. Het visitorcenter, een must voor elke parkbezoeker, is al gesloten, dus daar gaan we morgenochtend als eerste even langs.

Grand Canyon NP
    Na lekker te hebben gegeten in een steakhouse bezoeken we het Grand Canyon Imax-theater. Er wordt een 35 minuten durende film vertoond, genaamd The Hidden Secrets, over de ontdekking van de Grand Canyon op een zeer groot doek met mooie muziek van Bill Conti uitgevoerd door het London Symphony Orchestra. Na deze fraaie voorstelling vallen rond 9.30 uur onze ogen langzaam dicht en besluiten we dat het, ondanks het tijdstip, toch maar bedtijd is.
    Gereden: 200 miles
    Overnacht in: Quality Inn, Tusayan

vervolg reisverslag Californië

• HomeDagaanbiedingenAutohuurHotelsKortingsactiesVakantiehuizenVakantieparkenVliegtickets ReisverhalenLandeninformatieHelp